Studentinfo

print

Let op: zet de data in je Avans Google-account over voor 15 augustus

7 juni 2021

Studenten opgelet: je hebt nog tot 15 augustus 2021 de kans om data van je Avans Google-account over te zetten. Dit geldt voor de laatste 3 Google-diensten: Docs/Spreadsheets, Gmail en Drive. In 2020 zijn we gestart met het in fases stopzetten van de diensten waarbij je met je Avans Google-account kunt inloggen. 

Na 15 augustus vervalt ook je Avans Google-account en kun je niet meer bij je data. Alle andere Google-diensten waarbij je inlogt met je Avans Google-account zijn al stopgezet.

Dit moet je doen

Vanaf dat moment kun je geen gebruik meer maken van Google-diensten waarbij je met je Avans Google-account inlogt. Dit kun jij doen om geen gegevens te verliezen.

  • Controleer of je bij bovenstaande 3 Google-diensten gebruikmaakt van je Google-account van Avans: 'gebruikersnaam@avans.nl'.
  • Is dat het geval? Check dan of je de gegevens die je daar vindt, wilt bewaren.
  • Zorg dat je deze gegevens vóór 15 augustus 2021 overzet naar een door jouw gekozen alternatief. Begin daar op tijd mee.
  • Als je dit niet doet vervallen per 15 augustus 2021 jouw gegevens bij de Google-diensten.


Google Help

Google Drive zet je heel makkelijk en snel over via Google Help. Hier staat precies beschreven hoe je jouw Google-gegevens downloadt naar een andere locatie.

Waarom we stoppen

Microsoft Office 365 is de standaard binnen Avans. Google en Microsoft sluiten niet altijd goed op elkaar aan. We zijn druk bezig om stapsgewijs één digitale omgeving te creëren binnen Microsoft Office 365 waarin we optimaal met elkaar kunnen samenwerken. Een omgeving waar je op ieder moment en overal bij documenten kan die voor jou belangrijk zijn. Door met één platform te werken, kunnen we eenvoudiger en veilig met elkaar samenwerken.

Geen nieuwe Google-accounts

Tot nu toe had elke student van Avans niet alleen een Avans-account, maar ook een Avans Google-account. Hiermee kon je gebruikmaken van Google-diensten. Vanaf studiejaar 2020-2021 zijn er geen nieuwe Avans Google-accounts voor studenten aangemaakt.

Over naar Office 365

Als je bij Avans gebruik maakt van bijvoorbeeld Gmail, Google Drive en Google Docs, ben je zelf verantwoordelijk voor het overzetten van je bestanden en sites naar Office 365. Je kunt hierin advies vragen door een melding te plaatsen in servicepunt.avans.nl. Doe dit ruim vóór 15 augustus 2021, want vanaf die datum gebruiken we geen Google-diensten meer. 

Laatst bijgewerkt op 7 juni 2021.
Online spreekuur studentbegeleiding

Heb je een ondersteuningsvraag, twijfel je over je studie of heb je een ontwikkelvraag, plan dan een moment tijdens het online spreekuur. Dat kan via de onderstaande button. We plannen dan een afspraak van 15 minuten voor je in.

Online spreekuur inplannen

Contact met het studentendecanaat

Heb je te maken met persoonlijke problemen of loop je tegen andere zaken aan die je studie belemmeren zoals een chronische ziekte, een functiebeperking, stress of dyslexie? Maak dan een afspraak via de Studenten Informatie Balie, 088-525 75 50. Andere vragen?

Mail het studentendecanaat

Coronavirus

Avans alert op het coronavirus

Blijf op de hoogte

Nieuws
Agenda