Student Support

print

Collegegeld betalen

Je machtiging staat klaar -> check Studielink

Voor de zomervakantie ontvang je via Studielink een persoonlijk bericht dat er een digitale incassomachtiging voor de betaling van het collegegeld klaarstaat. Via de betaalomgeving van je bank geef je toestemming aan Avans Hogeschool om het collegegeld te incasseren van je bankrekening.

Wat geef ik aan in mijn digitale incassomachtiging?

Ik betaal zelf OF

Iemand anders betaalt, zoals mijn ouders/
verzorgers

Let op: Het is niet mogelijk om je werkgever
te laten betalen. Dit moet je echt zelf doen.
Vul dan ook je eigen naam en rekeningnummer
in op de digitale incassomachtiging in Studielink.
Later declareer je het collegegeld bij je werkgever met een pro-formafactuur.
Lees hierover verderop meer.
Ik betaal het bedrag in 1 keer OF Ik betaal in 9 termijnen Let op: bij betaling in 9 termijnen betaal je eenmalig € 24 administratiekosten.
Avans incasseert dit bedrag tegelijk met de 1e termijn.

In onze Betaalwijzer collegegeld vind je een overzicht van de incassodata en de bedragen voor het hele studiejaar. Pas nadat je bent ingeschreven bij Avans Hogeschool mag Avans het collegegeld incasseren.

Je bent pas ingeschreven bij Avans Hogeschool als je aan alle eisen voldoet:

  • je persoonsgegevens zijn geverifieerd
  • je vooropleiding is geverifieerd
  • je hebt jouw betaling op Studielink geregeld via een digitale incassomachtiging

Pro-formafactuur

Is je (her-)inschrijving volledig in orde, dan kun je een pro-formafactuur op elk gewenst tijdstip zelf downloaden en printen.
Je vindt de factuur via iAvans, onder de tab ‘Mijn Avans’. Kies hier voor: ‘Collegegeldfacturen’.     
  
Staat jouw factuur hier niet, dan kun je deze zelf toevoegen.
Dat doe je als volgt:  

  1. Ga via iAvans naar de tab ‘Mijn Avans’ en klik op ‘+Widget’ rechts bovenaan.  
  2. Selecteer ‘Toepassingen’ links op het scherm en klap de tab ‘Avans Portlets’ uit. 
  3. Kies voor de optie ‘Collegegeldfacturen’ en klik op ‘Toevoegen’.  

Coronamaatregelen

Voor bepaalde studenten is het mogelijk om onder voorwaarden te worden toegelaten als student voor studiejaar 2022/2023 door landelijke maatregelen in verband met het coronavirus. Als je hiervoor in aanmerking komt, neem dan altijd contact op met de opleiding waarvoor je je hebt aangemeld.

Let op: als je voorwaardelijk wordt toegelaten, is het wel nodig om betaalgegevens voor het collegegeld in te vullen via Studielink om je inschrijving compleet te kunnen maken. Zorg dus dat je deze gegevens op tijd hebt ingevuld. Als je de machtiging niet op tijd afgeeft, wordt je niet ingeschreven bij Avans Hogeschool. Je kunt dan geen gebruik maken van het onderwijs en de onderwijsvoorzieningen.

Ook studenten die vanuit het mbo voorwaardelijk worden toegelaten, moeten de betaalgegevens in Studielink voor 1 september invoeren om de inschrijving compleet te maken.

Deze gegevens hebben we nodig voor onze administratie.  De daadwerkelijke betaling start de maand nadat je je mbo-diploma hebt behaald.

Laatst bijgewerkt op 21 juni 2022.
Relevant/Gekoppeld
Online spreekuur

Misschien twijfel je over je studiekeuze, je manier van studeren of je ontwikkeling. Of je loopt aan tegen problemen die je in de weg staan bij het studeren. Maak dan een afspraak met een studieadviseur van Student Support. We plannen dan een afspraak van 30 minuten in.

Online spreekuur inplannen

Studentendecanaat

Een studentendecaan helpt je met het regelen van voorzieningen, financiën en DUO-zaken. Bij een lastige thuissituatie, psychische klachten, overlijden of andere persoonlijke problemen. En bij studeren met een (chronische) ziekte of functiebeperking, zoals ADHD, stress of dyslexie. Maak telefonisch een afspraak via 088 - 525 75 50 of online. Andere vragen? Mail naar studentendecaan@avans.nl.

Online decaanafspraak maken

Vertrouwenspersoon

Heb je te maken met ongewenst gedrag? Bespreek dit dan met een vertrouwenspersoon.

Informatie en contact

Nieuws
Agenda