Studentinfo

Belangrijk: controleer je wachtwoord

6 april 2018

Via de zoekmachines Have I been pwned? en Gotcha (vorige week online verschenen, maar nu niet werkend) kun je nagaan of in het verleden mogelijk jouw wachtwoorden gelekt zijn.

Die zoekfunctie gebeurt op basis van e-mailadressen. Deze zogeheten datalekken vonden enkele jaren geleden plaats bij diensten zoals LinkedIn, Adobe en Dropbox.

Lek

Na controle blijkt dat ook (oude) e-mailadressen van medewerkers en studenten van Avans via de zoekmachine terug te vinden zijn. Concreet betekent dit dat er mogelijk (oude) wachtwoorden gelekt zijn van voornamelijk Linkedin-, Adobe- en Dropbox-accounts die zijn aangemaakt met Avans e-mailadressen. Er is geen sprake van een datalek bij Avans.

We benaderen alle medewerkers en studenten van wie het Avans-mailadres in de lijsten van Have I been pwned en Gotcha voorkomt persoonlijk om ze te attenderen op het datalek.

Wachtwoord wijzigen

We raden je aan je Avans-wachtwoord niet elders te gebruiken en met enige regelmaat je wachtwoorden te wijzigen voor accounts die je gebruikt buiten de hogeschool. Op http://selfservice.avans.nl kun je je Avans-wachtwoord wijzigen.

Heb je nog vragen? Dan kun je terecht bij de Servicelijn via servicelijn.dif@avans.nl of 088-525 88 88.

Laatst bijgewerkt op 9 april 2018.
Stel je vraag aan het studentendecanaat

Heb je persoonlijke problemen of loop je tegen andere zaken aan die je studie belemmeren zoals een chronische ziekte, een functiebeperking, stress of dyslexie? Vul dan het formulier in en we nemen contact met je op.

Vul het formulier in

Avans Flow

Jij en je studie in evenwicht

naar Avans Flow

Nieuws
Agenda